مدارس در حال بازنگری در طراحی کلاس درس برای تشویق همکاری و خلاقیت هستند
گزارش هچینگر یک اتاق خبر ملی غیرانتفاعی است که در مورد یک موضوع گزارش می دهد: آموزش. در خبرنامه های هفتگی ما ثبت نام کنید تا داستان هایی مانند این را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.
بیشتر بخوانید: اجاره کلاس
طراحی کلاس درس
ایشا براون برای کلاس ادبیات خود در آکادمی پزشکی علوم و فناوری (MAST) در هومستد، فلوریدا، میزهایی را در گروه های کوچک ترتیب می دهد. او برای کلاس مناظره خود، جداول را در سه دایره پیکربندی مجدد می کند تا سه بحث مختلف را در خود جای دهد. اعتبار: برندا ایاسولی برای گزارش هچینگر
میامی – هیچ دیواری بین هفت کلاس درس در طبقه سوم آکادمی پزشکی علوم و فناوری وجود ندارد، بیمارستانی سابق که دبیرستان آهنربایی را برای پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپیستها و داروسازان بالقوه در خود جای داده است.
در یک صبح اخیر، دانشآموزان کلاس ادبیات ایشا براون در گروههایی جمع شده بودند و نمادگرایی را در «تراموا به نام هوس» تحلیل میکردند. در انتهای دیگر اتاق بسکتبال به اندازه یک زمین بسکتبال، به اندازه ای دورتر که از گوش خارج می شد، دانش آموزان کلاس دیگری به نوبت سخنرانی می کردند. پسری در گوشه ای مقابل تخته سفید ایستاده بود و در حال تمرین سخنرانی خود در مورد تنظیم خانواده بود. و روی کاناپههای چرمی وسط اتاق، دستهای از دانشآموزان در اسکابها به آرامی صحبت میکردند و شناسنامههایشان از بند آویزان بود.
این فضا که در سال تحصیلی 2015-2016 ارتقا یافته است، به طور مداوم در حال تغییر است. صندلیها به رنگهای آبی، بنفش یا نارنجی چشمنواز ممکن است در ردیفهای منظمی ردیف شوند یا برای بحث رو در رو در یک دایره مرتب شوند. تمام مبلمان دارای چرخ است.
براون گفت: «تحرک به کلاس مناظره من که حدود 37 دانش آموز دارم کمک می کند. ما میتوانیم با مرتب کردن مجدد جداول، سه مناظره در سه موضوع مختلف به طور همزمان داشته باشیم. من می توانم داخل و خارج ببافم، گوش کنم و بعد بچه ها بچرخند. بچه های بیشتری می توانند شرکت کنند. این نمی تواند در یک کلاس درس سنتی اتفاق بیفتد.”
آکادمی که به عنوان MAST شناخته می شود، تنها نمونه ای از نحوه آزمایش مدارس با طراحی کلاس درس است که برای روش های مختلف یادگیری دانش آموزان و، به طور فزاینده، روش های متفاوتی که معلمان می خواهند برای تدریس مفید باشد، آزمایش می کنند.
این ایده جدید نیست – در اواخر دهه 1960 جنبشی برای ایجاد “کلاس های درس باز” وجود داشت – اما اخیراً به دلیل تمایل به ایجاد نیروی کار با نگرش همکاری که در فضاهای اداری باز ساخته می شود، بازگشته است. شرکت هایی مانند گوگل و فیسبوک.
از سال 2015 تا 2018، سایت تأمین مالی جمعی از منابع مدرسه DonorsChoose شاهد درخواستهای مالی برای بالون مبلمان انعطافپذیر از 110 تا 21163 بود. در اینستاگرام، 81100 پست با استفاده از هشتگ #flexibleseating وجود دارد که بسیاری از معلمان نکات و عکسها را به اشتراک میگذارند.
برخی از آزمایشها، مانند آزمایش MAST، پرهزینه بوده و شهرها و نواحی معماران برتر را استخدام کرده و فناوری را به روز میکنند. در مجموع، میامی 1.2 میلیارد دلار برای ارتقای مدارس قدیمی و باز کردن کلاس های درسی تنگ که قبلاً میزهای ردیف شده داشتند، به قول یکی از معلمان، «سبک قبرستان» هزینه می کند.
در نیویورک، Chappaqua Central School District در میان تعمیرات اساسی 42.5 میلیون دلاری، از جمله مبلمان انعطاف پذیرتر، قرار دارد. در شمال کالیفرنیا، مدارس در ناحیه مدرسه کمپبل یونیون ارتقاء مشابه 72 میلیون دلاری دریافت می کنند.
طراحی کلاس درس
در طبقه سوم آکادمی پزشکی برای علم و فناوری (MAST) در هومستد، فلوریدا، همه میزها، میزها و صندلیها با چرخها مجهز شدهاند که فشار دادن و کشیدن آنها به دایرهها برای بحث گروهی یا جفت شدن برای فعالیتهای شریک را آسانتر میکند. . اعتبار: برندا ایاسولی برای گزارش هچینگر
در جاهای دیگر، در غیاب بودجه مدرسه یا منافع اداری، جنبش مردمی است زیرا معلمان خودشان کلاسهای درس را بازسازی میکنند، پول خود را خرج میکنند یا حتی اثاثیهشان را خودشان درست میکنند.
ایده کلاسی که میتواند به تناسب فعالیتها – کار فردی، بحث کلاسی، پروژههای گروهی – مرتب شود، با مخالفتهایی مواجه شده است. منتقدان به اصطلاح کلاس درس باز در دهه 1970 استدلال کردند که مدارس بدون آموزش معلمان در مورد چگونگی سازگاری با فضای جدید تلاش کرده اند یک شبه تغییر کنند. امروز مربیان نیز هشدارهای مشابهی داده اند.
پیتر بارت، محقق اصلی یک مطالعه در سال 2015 در مورد طراحی کلاس درس در بریتانیا و استاد بازنشسته در دانشگاه سالفورد، نسبت به تفکر “گلوله نقره ای” هشدار می دهد. او گفت: «من قویاً معتقدم معلمان باید صراحتاً آموزش ببینند تا کلاس فیزیکی را به عنوان عنصری جامع ببینند که باید فعالانه درباره آن فکر کرد و از آن برای بهینهسازی یادگیری کودکان استفاده کرد.»
بنا بر علم مغز
برای مربیان، این جنبش طراحی مجدد در مورد ایجاد یک کلاس درس آماده اینستاگرام پر از میزهای ایستاده مد روز و صندلی های بد بو نیست. این بر اساس تحقیقات مغزی است که هنوز در مراحل اولیه است، اما نشان داده است که وقتی صحبت از یادگیری می شود، فضا مهم است. فضایی که امکان حرکت را فراهم می کند می تواند خستگی دانش آموز را کاهش دهد، عملکرد را بهبود بخشد و همکاری دانش آموزان را ارتقا دهد.
مطالعه بارت در 153 کلاس درس در 27 مدرسه در بریتانیا نشان داد که تنظیم ویژگیهای خاص کلاس – نور و دما، میزان انعطافپذیری و انتخاب دانشآموز – عملکرد تحصیلی در خواندن، نوشتن و ریاضی را 16 درصد در طول یک سال افزایش میدهد.
یک چهارم این پیشرفت به این نسبت داده شد که به دانش آموزان اجازه می داد تصمیم بگیرند چه زمانی بلند شوند و کجا بنشینند. در سال 2016، مطالعهای با استفاده از تصویربرداری مغزی برای بررسی تأثیر میزهای ایستاده بر دانشآموزان دبیرستانی، بهبودهایی را در حافظه فعال و همچنین در توانایی دانشآموزان برای برنامهریزی، سازماندهی و اتمام کارها نشان داد.
طراحی کلاس درس
سارای سپولودا (سمت چپ)، جکسون مورچیسون (وسط)، و پارکر دوبی در حالی که یک پروژه هنری را در مدرسه ابتدایی توماس هوکر در مریدن، کانکتیکات تکمیل میکنند، روی توپهای ثبات تعادل برقرار میکنند. اعتبار: برندا ایاسولی برای گزارش هچینگر
رابرت دیلون، مدیر نوآوری ناحیه مدرسه دانشگاه سیتی در سنت لوئیس، میسوری، گفت: «تحقیقات مغز به ما می گوید که حرکت در کلاس درس مهم است، انتخاب مهم است. مشاوره کار او با مناطق و مدارس سراسر کشور در مورد چگونگی استفاده حداکثری از طراحی مجدد کلاس درس در دو سال گذشته سه برابر شده است. او گفت: «اگر بچه ها این چیزها را نداشته باشند، این چیزها را انجام می دهند. “آنها مخل خواهند بود. آنها به دفتر ارسال می شوند. آنها می خواهند به دستشویی بروند، فقط برای اینکه بتوانند کمی فضا و فرصت حرکت داشته باشند.”
تایلر سنفورد، 17 ساله، دانش آموز کلاس ادبیات ایشا براون، گفت که چیدمان انعطاف پذیر کلاس به شما امکان می دهد با سرعت خود کار کنید. وقتی دانشآموزان به صورت گروهی کار میکنند، او میتواند راه برود و از دانشآموزانش کمک بخواهد. او گفت: «این واقعاً اشتراکی است. “آزادی شگفت انگیز است.”
توجه کردن به دانشآموزانی که در چنین فضای بزرگی کار میکنند ممکن است خستهکننده به نظر برسد، اما براون گفت که تأثیر آن بر دانشآموزانی که از این چیدمان انرژی میگیرند، ارزش تلاش را دارد. بچهها عاشق این هستند که دائماً در اطراف حرکت کنند و پروژههای مختلف را انجام دهند، زیرا اگر از آنها انتظار داشته باشد که فقط در یک اتاق بنشینند خسته میشوند. من هم خسته می شوم، بنابراین واقعاً نتیجه می دهد.»
طبق گزارش دفتر تسهیلات مدرسه میامی داد، MAST یکی از 329 مدرسه از 392 مدرسه در این منطقه است – چهارمین مدرسه بزرگ کشور با 345000 دانش آموز – که به نوعی تعمیرات اساسی شده است. به مدت هفت سال، این منطقه کلاس های درس، کافه تریا، سالن های ورزشی، زمین های ورزشی و تقریباً هر جنبه دیگری از زیرساخت های مدرسه را بازسازی کرده است. رهبران منطقه از طراحی مجدد به عنوان فرصتی برای بازنگری در نحوه یادگیری بهتر دانش آموزان استفاده کرده اند. از این رو، مبلمان متحرک، فضاهای باز و ارتقاء فناوری مانند تابلوهای تعاملی برای هر کلاس و گسترش بسیار مورد نیاز Wi-Fi پرسرعت. این پروژه حدود دو سال از خط پایان فاصله دارد.
Jose Murguido، یکی از شرکای Zyscovich Architects که چندین مدرسه از جمله MAST را برای Miami-Dade طراحی کرده است، میگوید: «آنچه میبینیم تغییری از زمان صندلی به نامزدی است. «شما واقعاً باید درک کنید که مردم چگونه یاد میگیرند، به طوری که زمان در کلاس درس به جای صرف وقت، مفید باشد. اگر محیط یادگیری ایستا باشد، منجر به جدایی جوانان خواهد شد.»
طراحی کلاس درس
ایوان-جون پینیو (سمت چپ) و گریس سیمپسون، دانشآموزان کلاس هفتم، میگویند تنوع صندلیها در کلاس هنرهای زبانشان در مدرسه راهنمایی مکانیکسبورگ، در پنسیلوانیا، به تازه نگه داشتن چیزها کمک میکند. ایوان جون مخصوصاً راکرهای سطح زمین را دوست دارد زیرا این حرکت به او کمک می کند تمرکز کند. اعتبار: برندا ایاسولی برای گزارش هچینگر
بروک مارکل، معلم هنرهای زبان کلاس هفتم در مکانیکسبورگ، پنسیلوانیا، چندین سال پیش متوجه شد که دانشآموزانش ترجیح میدهند کار خود را در هر جایی به جز پشت میزشان انجام دهند.
در مدرسه ابتدایی توماس هوکر در مریدن، کانکتیکات، دو معلم کلاس دوم، دو سال پیش میزهای کلاس خود را رها کردند. در یک صبح اخیر در یکی از آن اتاقهای بازسازیشده، ملیسا اسکیارتو با چند دانشآموز روی میز مطالعه میکردند، در حالی که بقیه کلاس روی صندلیهای کیسهای و بالشتکهای کف نشسته بودند و روی یک برنامه ریاضی مبتنی بر بازی روی لپتاپ خود کلیک میکردند. .
کامیلا آرمسترانگ و ژولیت اورتیز هشت ساله روی چهارپایه های متلاطم کنار یک میز گرد نشسته بودند و در حال حل مسائل ریاضی روی لپ تاپ خود بودند. کامیلا روی میز فشار آورد تا صندلی خود را به سرعت بچرخاند. او گفت: «این به من کمک میکند وقتی مغزم پر است و نیاز به استراحت دارم فکر کنم.
ژولیت گفت: «در واقع، فکر میکنم این حواس شما را پرت میکند.
“اوه، واقعا؟” کامیلا پاسخ داد. ژولیت قبل از اینکه به سر کار برگردد چشمانش را گرد کرد و لبخند زد.
Sciarretto این مبلمان را با استفاده از 4000 دلار کمک مالی GoFundMe، همراه با بیش از 6000 دلار از بودجه مدرسه به دست آورد. او گفت: «نشستن برای همکاری بیشتر است. “وقتی آنها به بالا نگاه می کنند، بچه دیگری را می بینند، و بنابراین فکر می کنم آنها به طور طبیعی از آنجا برای کمک نزد یکدیگر رفتند.”
قوانینی وجود دارد. کیتی سامرست، 8 ساله، روی یک توپ پایداری زانو زد و در حین کار به طور نامطمئنی تعادل خود را حفظ کرد. اسکیارتو به کتی گفت که چند بار درست بنشیند، قبل از اینکه او را روی یک کوسن روی زمین بفرستد. کتی گفت: «می دانم که قرار نیست زانو بزنم، زیرا کنترل توپ سخت است. من می توانستم زمین بخورم.»
طراحی کلاس درس
مدفوع لرزان به دانشآموزان کلاس دوم یعنی Zariah Atwater (سمت چپ)، ژولیت اورتیز (وسط) و کامیلا آرمسترانگ اجازه میدهد تا بین حل مسائل ریاضی در مدرسه ابتدایی توماس هوکر در مریدن، کانکتیکات، تکان بخورند و بچرخند. اعتبار: برندا ایاسولی برای گزارش هچینگر
این انواع حواس پرتی است که برخی از معلمان را دیوانه می کند. شاینا راموس، معلم آموزش ویژه دو زبانه کلاس دوم در P.S. 257 در بروکلین، این احساس را خوب می داند. دو سال پیش، او برای کمک هزینه از طریق DonorsChoose برای خرید مبلمان جدید در کلاس درس خود درخواست کرد: توپ های پایداری، راک های زمین، صندلی های تکان دهنده، میزهای ایستاده و چهارپایه های بلند.
انتقال در ابتدا به آرامی پیش نرفت. من دانشآموزی را میدیدم که از گوشه چشمم حرکت میکرد، و باید بگویم اشکالی ندارد. خوب است که خودم را آرام کنم.»
اما او این کار را انجام داد و سرمایه گذاری شروع به پرداخت کرد. او گفت که دانشآموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه که اجازه داشتند روی صندلیهایشان تکان بخورند یا تکان بخورند، میتوانند برای مدت طولانیتری روی کارهایی که معمولاً از آنها میترسند تمرکز کنند. داشتند پاراگراف های کامل می نوشتند. آنها بلند می شدند، به یک فرهنگ لغت می رفتند، کلمه ای را جستجو می کردند، به سمت یک همکلاسی می رفتند و در مورد تکلیف صحبت می کردند.
راموس گفت: «آنها فقط روی میزهای خود محبوس نبودند، مجبور نبودند ساکت بنشینند و به یک صفحه خالی خیره شوند. در نهایت، من فقط به آنها گفتم، تا زمانی که می بینم شما در حال کار هستید، آن را دنبال کنید – تکان بخورید، بپرید، بایستید یا حرکت کنید.
سال گذشته، مدرسه راموس صندلی های انعطاف پذیر را در تمام کلاس های آموزش ویژه امتحان کرد. راموس گفت، اما نتیجه نداد – معلمان از تحرک دانشآموزان در کلاس ناامید شدند. برخی از معلمان مبلمان کاملاً جدید اضافه کردند و سپس مجبور شدند آن را به طور کامل حذف کنند.
طراحی کلاس درس
شایس رولند (سمت چپ) و ساتیا پدپودی، دانشآموزان کلاس دوم، یک کاناپه را انتخاب میکنند تا روی یک برنامه ریاضی مبتنی بر بازی در کلاس درس خود در مدرسه ابتدایی توماس هوکر، در مریدن، کانکتیکات کلیک کنند. اعتبار: برندا ایاسولی برای گزارش هچینگر
دیلون، مشاوری که به معلمان کمک می کند تا برای طراحی مجدد کلاس درس آماده شوند، گفت که عدم برنامه ریزی دلیل شماره 1 است که حرکت به سمت صندلی های انعطاف پذیر همیشه کارساز نیست.
دیلون میگوید: «شکست به این دلیل اتفاق میافتد که مردم سعی میکنند از صفر به 60 برسند، برخلاف اینکه میگویند این یک چیز کوچک را امتحان خواهم کرد». او به معلمان پیشنهاد میکند که با اجازه دادن به بچهها برای رفتن به پشت اتاق و در صورت نیاز بایستند. سپس، توجه آنها را حفظ کنید و با اجازه دادن به آنها از تخته سفید استفاده کنید. “ایده پاره کردن تمام میزهایتان؟” او گفت. “خود را برای شکست آماده کنید.”
اما مورگیدو که بیش از 400 مدرسه را در طول 30 سال زندگی حرفهای خود در میامی، در سراسر کشور و حتی آلمان طراحی کرده است، گفت که کلاسهای درس نیاز به تغییرات عمدهای دارند تا زمینه مناسب برای کمک به موفقیت دانشآموزان فراهم شود.
مورگیدو گفت: «اقتصاد آینده هر چه که باشد، بچهها باید یاد بگیرند که همکاری کنند. «چالشهای پیش رو بزرگتر از آن است که هر فرد خاصی بتواند به تنهایی با آن مقابله کند.»
این داستان درباره طراحی کلاس درس توسط The Hechinger Report، یک سازمان خبری غیرانتفاعی و مستقل با تمرکز بر نابرابری و نوآوری در آموزش تهیه شده است. برای خبرنامه Hechinger ثبت نام کنید.
بیشتر بخوانید: فنون مديريت كلاس