زمان آن رسیده است که اساساً تجربه یادگیری بهتری داشته باشیم

تجربه یادگیری

زمان آن رسیده است که اساساً تجربه یادگیری بهتری داشته باشیم:

حتی قبل از همه‌گیری، آموزش و پرورش دستخوش تحولی بود که مدت‌ها پس از فروکش کردن تهدید ویروس ادامه خواهد داشت. تجربیاتی که دانش‌آموزان، مربیان و مدیران در طول این همه‌گیری داشته‌اند، باید روندهای آموزشی را که قبلاً در حال حرکت بودند، تسریع و تقویت کنند.

یادگیری آنلاین و ترکیبی نابرابری‌ها را آشکار کرده است و اینکه چه تعداد از محیط‌های یادگیری فیزیکی به سادگی نمی‌توانند نیازهای آموزشی و نیازهای فناوری را برآورده کنند. علاوه بر این، بهزیستی آسیب دیده است، و دانش آموزان و معلمان دچار مشکل شده اند و قادر به آموزش یا یادگیری موثر نیستند.

بیشتر بخوانید: اجاره کلاس آموزشی

آنچه دانش آموزان و مربیان نیاز دارند و انتظار دارند

هرکسی تجربه بسیار متفاوتی از آموزش و یادگیری از خانه داشته است. این تجربیات انتظارات آنها را برای اینکه می خواهند تجربه یادگیری در آینده چگونه باشد شکل می دهد.

قبل و در طول همه‌گیری COVID-19، محققان Steelcase Learning از روش‌های متعددی برای درک ارزش یادگیری ترکیبی و رفاه برای نتایج آموزشی استفاده کردند و اینکه چگونه فضا می‌تواند نقشی برای تضمین یک تجربه پیشرفته داشته باشد.

قبل از COVID-19، محققان از مدارس و دانشگاه های K-12 بازدید کردند، با مربیان و دانش آموزان مصاحبه کردند، مدل های یادگیری ترکیبی را مشاهده کردند و نمونه های اولیه ساختند.

از زمان شروع همه‌گیری، آن‌ها از یک پلتفرم دفتر خاطرات از راه دور برای ارزیابی نحوه یادگیری آنلاین برای معلمان و دانش‌آموزان استفاده کرده‌اند. Steelcase همچنین مطالعات متعددی را در 10 کشور برای درک بهتر تأثیر همه‌گیری بر کارگران انجام داد.

ترکیب همه این مطالعات، پنج نیاز کلی را آشکار کرد که باعث ایجاد تغییرات کلان در یادگیری و تجربه کاری کلی می‌شود و منجر به راه‌های جدیدی برای برنامه‌ریزی و طراحی محیط‌های یادگیری می‌شود.

برای ایمن بودن و احساس امنیت

موسسات آموزشی مجبور نبودند نحوه کاهش شیوع بیماری را در نظر بگیرند، اما مردم اکنون از همه گیری آگاه هستند. آنها انتظارات جدیدی در مورد کیفیت هوا، تمیزی امکانات، فاصله گذاری اجتماعی، تراکم و رعایت پروتکل های ایمنی دارند که قبل از همه گیری وجود نداشت.

احساس تعلق عمیق تر

دانش آموزان، مربیان و مدیران همگی احساس انزوا را گزارش می کنند. برای رسیدگی به این حرکت رو به جلو، مؤسسات آموزشی به رویکردی انسان محورتر به آموزش نیاز دارند که حس تعلق ایجاد کند. وقتی احساس تعلق نداشته باشد، هم مربیان و هم دانش‌آموزان تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال، عدم رفاه دانش‌آموزان به کاهش موفقیت، ماندگاری و نرخ فارغ‌التحصیلی مرتبط است که مستقیماً بر بودجه تأثیر می‌گذارد. در همین حال، فرسودگی شغلی معلمان منجر به غیبت بیشتر، رفاه ضعیف، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و نرخ تردد بالاتر می شود.

موثر بودن

یادگیری آنلاین در مقایسه با یک کلاس درس سنتی چالش های جدیدی را ارائه می دهد. بر اساس گزارش مک کینزی، بخش قابل توجهی از دانشجویان گزارش می دهند که COVID-19 بر آمادگی، تمایل یا توانایی آنها برای حضور در یک موسسه آموزش عالی تأثیر گذاشته است.

به عنوان مثال، 30 درصد از دانش آموزان دبیرستانی از نظر تحصیلی برای دانشگاه احساس آمادگی نمی کنند. توانایی دانش آموزان برای موفقیت در یک محیط آموزش از راه دور نیز با سطح درآمد بسیار متفاوت است. کمتر از نیمی (40٪) از دانش آموزان خانواده های کم درآمد گزارش می دهند که می توانند تجهیزات لازم برای یادگیری از راه دور را دریافت کنند در مقایسه با 72٪ از دانش آموزان خانواده های پردرآمد.

راحتی کل نگر

رویکرد جامع‌تر به راحتی یکی دیگر از انتظاراتی است که دانش‌آموزان، مربیان و مدیران اکنون مجبورند از مبل‌ها، میزهای آشپزخانه و حتی تخت‌خواب‌ها یاد بگیرند، آموزش دهند و کار کنند.

محیط های آموزشی نیاز به حمایت از آسایش فیزیکی و همچنین آسایش عاطفی و شناختی دارند. افراد به طیف وسیعی از وضعیت ها، تنظیمات و توانایی حرکت، و همچنین به یک فرهنگ عاطفی ایمن و حمایت کننده برای آموزش و یادگیری نیاز دارند.

فضاهای آموزشی باید به گونه ای طراحی شوند که حس فراگیری و اجتماع را ایجاد کنند و فضاهای آرامش بخش را برای استراحت فراهم کنند.

کنترل بیشتر

مطالعه ارزیابی محیط یادگیری Steelcase (LEE) نشان داده است که هم دانش‌آموزان و هم مربیان گزارش داده‌اند که می‌خواهند کنترل بیشتری بر محیط‌های آموزشی خود داشته باشند.

مردم گزینه‌هایی را می‌خواهند تا بتوانند مکان یادگیری یا کار را انتخاب کنند و می‌خواهند بر اساس کاری که انجام می‌دهند، فضاها را تطبیق دهند. مطالعه LEE افزایش 92٪ در دانش آموزانی را گزارش می دهد که می گویند اغلب یا همیشه مبلمان را برای حمایت از یادگیری خود جابجا می کنند.

وقتی از مربیان پرسیده شد که آیا موافق هستید یا کاملا موافق هستید که می‌خواهند مبلمان را به چیدمان‌های جدید منتقل کنند، مربیان 47 درصد افزایش را گزارش می‌دهند. دسترسی به مبلمان متحرک و گزینه‌های مختلف نشستن و وضعیت‌های مختلف باعث ایجاد حس بیشتر دانشجویی می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدارس در حال بازنگری در طراحی کلاس درس